new in : beauty

Min syster är som vanligt min största inspirationkälla när det kommer till naturlig och ekologisk ansikts- och hudvård. Jag behövde en ny ansiktstvätt och ville byta ut mina produkter som naturligare ekovarianter, och det fick bli till att klicka hem samma produkter som hon har i sitt skåp.
 
Som tur väl är behöver man själv inte vara proffs på ämnet, det finns bloggare som är helt inriktade på naturlig skönhet och otroligt kunniga i INCI-djungeln. Jag satt och researchade lite hos bland andra Rocella Eco Beauty och Ingrid B Beautiful innan jag bestämde mig, Finns hundratals bra recensioner på internet!
 
 
Men till slut blev det alltså de här två som fick komma hem till mig. African Black Soap och Aleppotvål. Black Soap har jag hunnit använda lite grann, och jag gillar den! När jag provade exakt samma hemma hos Lisa tyckte jag den var något skarp, så jag köpte även en aleppotvål från Syrien att alternera med. Aleppo på morgonen eller på osminkad hy, och black soap för att få bort sminkrester på kvällarna. Bara rena produkter och inga onödiga ingredienser man inte ens förstår vad det är för något.
 
Jag beställde från bodybazar.com. Mycket nöjd.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh vad smickrad jag blir! Fast å andra sidan, det är inte mina påfund ursprungligen, men jag är klok nog att leta reda på och ta rygg på proffsen! ;) Som du :-*

Svar: Men det är tur att jag har dig, annars hade jag aldrig hittat alla bra grejer! :D <3
elin har ordet

2013-01-06 @ 19:42:42
Postat av: Hanan

Hej,

Vad kul att du gillade tvålarna. Tips när du använder ABS se då till att återfukta med fet kräm på nätterna. Jag brukar rekommendera antingen Arganolja, som ju där min allra bästa favorit eller oraffinierad sheasmör som kan användas när man verkligen behöver extra fukt.

Tack för ett bra inlägg. God fortsättning.

Svar: Åh vad roligt att du hittade hit! Gillar din webshop jättemycket! tack för tipset, ska tänka på det! :D
elin har ordet

2013-01-07 @ 00:55:00
URL: http://www.bodybazar.blogspot.com
Postat av: hanan

Tack fining! You are welcome anytime. Tipsa gärna vidare till dans gruppen om du är nöjd med mina all- around produkter. Peace & love

2013-01-07 @ 23:49:55
URL: http://www.bodybazar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0