Hartonen´s list

1. HUR GAMMAL ÄR DU OM FEM ÅR?
Då är jag 27 och ett halvt.

2. VEM TILLBRINGADE DU MINST TVÅ TIMMAR MED IDAG?
Johanna, som alla andra dagar här ute. :P Vi har varit ute och gått och storstädat, så det blev en del tid.

3. HUR LÅNG ÄR DU?
Jag är 1.64 långa metrar!

4. VILKEN ÄR DEN SENASTE FILMEN DU SETT?
Finding Neverland! Finaste filmen på länge som lämnade lyckovärme efter sig i min mage!

5. VEM RINGDE DU SENAST?
Erika! I lördags kväll precis innan vi skulle pallra oss in till Katrineholm för att titta på musikernas jazzkonsert. :)

6. VEM RINGDE DIG SENAST?
Erika! När hon undrade när vi skulle åka in till K-town i lördags. Geez jag får verkligen aldrig några samtal!


Erika och Erik på jazzklubben i lördags!

7. HUR LÖD DET SENASTE SMS:ET DU FICK?
"Vi tänkte se på film på gärdeby :) kom gärna hit! Ps Fredrick har inte mens längre ha ha ha kram" Hahah! Bästa smset! :D

8. FÖREDRAR DU ATT RINGA ELLER SKICKA SMS?
Jag har börjat vänja mig vid att smsa faktiskt, hatade det förut! Hatar iofs fortfarande när folk skickar tusen frågor i sms, ringer alltid när jag vill ha svar på mycket och fort!

9. ÄR DINA FÖRÄLDRAR GIFTA ELLER SKILDA?
Maaarried and in löööv! Snart trettio år faktiskt!

10. NÄR SÅG DU SENAST DIN MAMMA?
Alldeles för länge sedan.. :( Måste ringa hem imorgon! Men det var iallafall helgen 21-22 när jag var nere i Växjö och härjade.

11. VILKEN ÖGONFÄRG HAR DU?
Lurig. Blå-grå-grön och det skiftar lite vilken som har övertaget beroendde på vad jag har på mig och vilket ljus det är. :)

12. NÄR  VAKNADE DU IDAG?
När klockan ringde klockan nio, eller iallafall strax efter. När jag zombieat färdigt.

13. VILKEN ÄR DIN FAVORITJULSÅNG?
Åh jag tror den heter Tales of New York, med irländarna som sjunger?

14. VILKEN ÄR DIN FAVORITPLATS?
Hemma hos mina föräldrar skulle jag tro. Där är det mysigt, tryggt och nära till fina familjen. ♥

15. VILKEN PLATS FÖREDRAR DU MINST?
En ödslig stad eller ett övergivet hus. Man ska vara försiktig med vad som lurar där!

16. VAR TROR DU ATT DU BEFINNER DIG OM TIO ÅR?

Ouff! Jag hoppas på att jag varit en vända i New York då, så kanske där. Men det känns troligare att jag just då bor i Stockholm!

17. VAD SKRÄMDE DIG OM NATTEN SOM BARN?

Fyyy, it brings back memories! Minns att jag hade jätteproblem med att somna, pappa fick trösta mest för han var uppe sent. (Och mamma orkadee inte med mig. :P) Men jag  hade sett nån film med en öppen likkista, och var livrädd att jag skulle se mami ligga där. Eller att jag skulle ha handen på hjärtat och känna mitt eget hjärta sluta slå. Sickna hemskheter huh?!

18. VAD FICK DIG ATT VERKLIGEN SKRATTA SIST?

Folk är så himla sköna här så man skrattar ofta varje dag! *kommer leva länge*

19. HUR STOR ÄR DIN SÄNG?
Den är 90 centimetrar liten. Himla trångt att ha nattbesök..

20. HAR DU STATIONÄR ELLER BÄRBAR DATOR?
Natürlich ein bärbar! Min fina lilla Vaio!

21. SOVER DU MED ELLER UTAN KLÄDER?
Förr sov jag alltid bara i trosor men nu för tiden får jag var anständig och ha shorts och t-shirt. Kollektivliv!

22. HUR MÅNGA KUDDAR HAR DU I DIN SÄNG?
Två! Minst. Känns som om jag inte kan sova om jag måste vrida mig liksom under mig när jag bara har en kudde! Bättre att bara rulla runt och hitta en ny sval piece of pillow!

23. HUR MÅNGA LANDSKAP HAR DU BOTT I?
Tvåå! Småland och Sörmland!

24. VILKA STÄDER HAR DU BOTT I?

Tja, Växjö. Vet inte om jag kan räkna Sköldinge som en stad. 8)

25. FÖREDRAR DU STRUMPA ELLER BARFOTA?

Det beror på the occuasion. Oftast strumpa dock.

26. ÄR DU SOCIAL?

Ja det tycker jag nog att jag är! Fast jag kan uppskatta egentid någon så fruktansvärt ibland också!

27. VILKEN ÄR DIN FAVORITGLASS?

Vanilj. Gärna med något litet krossat chokladflarn i. A nam nam!

28. VILKEN ÄR DIN FAVORITEFTERRÄTT?
Sommarpaaaaaaaaaaaaaaj! Den har varit med på aaaalla kalas sedan jag var fjortis.

29. TYCKER DU OM KINAMAT?
Oooh jah!

30. TYCKER DU OM KAFFE?
Ja det kan vara så himlans gott ibland! Men det är just det. Att det är ibland!

31. VAD DRICKER DU TILL FRUKOST?
Oftast te, eller mjölk. Juice drämmer jag till med när det är lyx.

32. SOVER DU PÅ NÅGON SÄRSKILLD SIDA?
Hmm. Nja. Jag skulle tro att jag växlar hej vilt.

33. KAN DU SPELA POKER?
Jag tror aldrig att jag kan men varje gång nån ska lära mig så kan jag. Men det är väl för tråkigt för att kommas ihåg riktigt.

34. TYCKER DU OM ATT MYSA/KELA?
JAAAA!

35. ÄR DU EN BEROENDEMÄNNISKA?
Nej det vill jag inte påstå. :I

36. KÄNNER DU NÅGON MED SAMMA FÖDELSEDAG SOM DIN?

Näe, och jag skulle nog bli lite ledsen om jag gjorde det. Jag älskar att ha en alldeles egen dag! :D



37. VILL DU HA BARN?
Ja gärna men inte nu!

38. KAN DU NÅGRA ANDRA SPRÅK ÄN SVENSKA?
Engelska och så kan jag göra mig dåligt förstådd på tyska oh spanska. Så kul var jag...

39. HAR DU NÅGNSIN ÅKT AMBULANS?
Faktiskt inte, thank god.

40. FÖREDRAR DU HAVET ELLER BASSÄNGEN?

Jag vill inte välja! Gillar båda för sina fina kvaliteérs skull! 8)

41. VAD SPENDERAR DU MEST PENGAR PÅ?
Klääääder! No doubt.

42. ÄGER DU DYRBARA SMYCKEN?

Ouff njäe. Jag älskar krimskrams!

43. VILKET ÄR DITT FAVORITPROGRAM PÅ TV?
Men åååååh jag kollar aldrig på TV!

44. KAN DU RULLA MED TUNGAN?

Woh. Hur gör man ens när man rullar? Jag kan göra ett built-in-sugrör.

45. VEM ÄR DEN ROLIGASTE PERSONEN DU KÄNNER?
Alla mina finaste kompisaaar!

46. SOVER DU MED GOSEDJUR?

Did I mention att jag sover in en ynka 90säng? No. Men jag har min lilla gröna nalle som heter Elin på mitt sängbord.

47. VAD HAR DU FÖR RINGSIGNAL?
Hmm, nu har jag nog glömt vad den hette riktigt. Independent woman eller så med Jamie Foxx.

48. HAR DU KVAR KLÄDESPLAGG FRÅN DÅ DU VAR LITEN?
Om mamma har sparat nåt.. annars inte.. :(

49. VAD HAR DU NÄRMAST DIG NU SOM ÄR RÖTT?
Hemliga grejer i mitt sängbords låda. Hehe.

50. FLIRTAR DU MYCKET?

Näe det tror jag inte. Jag är mest glad.

51. KAN DU BYTA OLJA PÅ BILEN?
Eh. Om jag var alldeles ensam och det aldrig skulle finnas någon som kunde hjälpa mig så ja. Annars nej.

52. HAR DU FÅTT FORTKÖRNINGSBÖTER NÅGONGÅNG?
Aldrig i heeelee mitt leiv! *Peppar peppar*

53. VILKEN VAR DEN SENASTE BOKEN DU LÄSTE?
Jag läser "Världens dåligaste språk" av Fredrik Lindström just nu. Spännande och kult om det svenska språket!

54. LÄSER DU NÅGON DAGSTIDNING?

Sadly no. Jag gillade den vanan när jag bodde hemma. Men nu lever jag helt och fullt i Åsabubblan och har nll koll på omvärlden.

55. PRENUMERERAR DU PÅ NÅGON TIDNING?
Ja tydligen Lärarnas tidning. Jag råkar vara med i Lärarförbundet. Boooring.

56. DANSAR DU I BILEN?
Jag dansar alltid överallt!

57. VILKEN RADIOSTATION LYSSNADE DU PÅ SENAST?
Jag rattar alltid in P to the 3!

58. VAD VAR DET SENASTE DU KRAFSADE NER PÅ PAPPER?
"Tack för lånet! :D" till Dawda som lånade ut sin madrass till Erik i helgen. :)

59. NÄR VAR DU SENAST I KYRKAN?
Oj det var nog på ett bröllop för typ två år sedan. Eller? Jag minns inte!

60. ÄR DU LYCKLIG?
OM jag är! Love My Life!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0