helg i höstiga Stockholm

Det är alltid så himla härligt att komma iväg till Stockholm, varje gång. Denna gången var det ju bara jag och Johanna som åkte, så vi hade liksom lite färre måsten än när man åker ett stort gäng. Vi satsade istället på att mysa runt på stan, ta ett glas vin och njuta av att komma ifrån allt lite. Mitt största mission var att hitta present till Martin som fyller år på tisdag och ett par Puma Suedes som jag varit på jakt efter lääänge! Mission accomplished! Och sedan slank det ner lite andra saker också, så nu måste jag nog ha köpstopp ett bra tag. He he he.

I fredags, precis när vi kom fram, drog vi till ett jam som låg vid Mariatorget och kollade läget. När vi var där hade det inte riktigt kommit igång, så vi väntade på att Nadia skulle dyka upp. Vi gick till någon random sportsbar vid Medis där vinet var billigt och snackade skit om allt och inget istället.

På lördagen hängde vi på stan hela dagen, gick med stora kassar och fikade. Jag stötte på fina Kajsa som också var uppe i storstan och hängde. Kul att se dig! :) På kvällen drog Maja på klassfest och vi satte oss och åt så jäkla gott på Vapiano. Looove that place! Så himla värt det också eftersom vi tyckte det låg så nära att vi kunde gå dit lätt och bra. Vi hade fel. Vi gick fel. Vi gick förbi en tunnelbana och sa "äh, vi är ju faktiskt dansare", gick fel igen. Väl framme fick vi stå och vänta på bord en tjugo minuter - men uuuuhmmmmaaa vad det är gott där ändå! Vi hade tänkt gå på bio efteråt men struntade till slut i det och mötte upp Nadia igen för några drinkar på Bauer. Lite fancyschmancy och dyrt men totally worth it.4

Idag hann vi bara ta en frukot på Waynes innan vi tog tåget hem igen. Hem till Åsa. Det känns faktiskt lite hemma nu, det får dela förstaplasten med gamla hederliga Växjö.


I fredags vid Medis. Miss Yoyo!!


Älskar vädret! Soligt och vackert men ändå lite åt det kyliga hållet. Det är nu man kan rocka fina höstkläder som bäst innan man måste dölja dem under tjocka jackor.


Bästa Maja som lånade ut sin bäddsoffa till oss och Nadia på Moda Café!


Wiiie jag har kirrat mig en fin pälsväst! Så himla fin och cozymozy! Och naturligtvis feeejk!


Bästa drinkarna ever! Speciellt de till höger - MUUUMS!


På Bauer @ Söder.


Och så lite mys på täget hem. Vi var jättetrötta, trots att vi ändå tagit det hyfsat lugnt i helgen. Våra hjärnor är inte vana vid så mycket intryck längre. :)


Kommentarer
Postat av: KajsaVajsa

SUUPER att träffa dig igen! :) jag måste komma upp snart igen! så får vi hitta på något kul!

Måste bara säga; hahahahahaha där har du ju dina fancy drinkar!

I miss you both!

2011-10-01 @ 20:39:05
Postat av: elin har ordet

JAAA kom kom kom! :D Detta är nog första gången ever jag får fancy drinks på riktigt!! :D they were goooooood!

2011-10-02 @ 19:15:55
URL: http://elinhartonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0