90-talet coming up!

Veckorna går så himla fort här, imorgon är det redan fredag och snart helg igen! Jag vet att året här kommer gå så jäkla fort, när det redan har gått två och en halv vecka utan att jag hunnit blinka. Men att veckorna går snabbt innebär också att 90-talsfesten börjar närma sig. På lördag blir det en schysst Åsafest, en massa gamla elever från tidigare år kommer hit med partyhumöret på högsta volym. Whoop whoop! Problemet är att jag inte riktigt minns allt spännande från den tiden. Would you like to refresh my memory? Vad är typiskt för 90-talet?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Såna där tajta jazzbyxor med lite, lite vidd längst ner och tajt, ganska kort linne som ger en liten glipa ovanför byxorna. Och så jazzsneakers till. Det är den outfit jag rekommenderar till partyt (för så hette det på 90-talet, inte fest). Håret ska vara platt, platt, platt och delat i mitt- eller sidbena. Du kan också ha en stram hästsvans, om du vill vara dansig. Hiphoparna hade förresten röda plyschoveraller, om jag minns rätt. Det fanns nästan inga där jag bodde. Det fanns inga dokusåpor. Istället följde alla minst tre fiktiva såpor, så det givna samtalsämnet på partyt måste ju vara de senaste händelserna i Tre kronor, Rederiet eller Skilda världar. Du kan också försöka få tag på läsken Godismonstrets blå hallon. Och så måste ni dansa till eurodisco.

2011-09-02 @ 12:21:22
URL: http://danslararen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0