någon med bra hårtips?

Jag saknar verkligen mitt gamla långa hår! Mina lockar blir så himla mycket finare när håret är långt och ganska mycket uppklippt, och jag ångrar att jag klippte av det till öronsnibbarna för nåt år sedan. (Kan det redan vara två år? Jeez, tiden går FORT!) Jag var sjukt trött på att alltid få stora tovor baktill då, men ouff vad värt det. Tror jag iallfall, haha! Det är fett snyggt med långt hår på dansare, när man kan svänga och flänga med det hur som helst. Antingen det eller en asball kort frilla. I have to go with the first choice med min hårkvalité. Nu har jag mest bara världens tråkigaste strax under axellängd, får inte alls nån fin form på det så får oftast go with bulle på huvudet.

Jag använder typ bara inpackningar hela tiden, för att hålla håret återfuktat och förhoppningsvis få det lite starkare. Borde kanske inte färga håret på ett bra tag eftersom jag fäller jättemycket hår just nu, antagligen för att det är lite trött. MEN. Är det någon vänlig själ där ute i cyberspacet som har lite bra tips för att få håret att växa lite snabbare? Och kanske bättra på kvalitén? Please let me know isåfall! :) PUSS.


Kommentarer
Postat av: Rosanna såklart!

mitt växer kalasfort när jag toppar varannan månad! ytterst lite, det lilla slitna!! prova!

2011-06-07 @ 11:43:38
URL: http://rosannanana.blogg.se/
Postat av: Mikaéla :)

Har hört att man kan smörja in hårbottnen med ricinolja för att få det att växa. Har inte provat själv, men kompisar som provat har sagt att det har funkat. Värt ett försök kanske? :)

2011-06-07 @ 20:37:03
Postat av: Mysan

jag äter tabletterna "Silica" , den stora hårkuren ;) funkar jätte bra för mej ! :)

det stärker hår, hud och naglar och får håret att växa :)

2011-06-08 @ 07:41:36
Postat av: elin har ordet

Tack så mycket för tipsen, ska testa! :D

2011-06-08 @ 12:43:41
URL: http://elinhartonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0