i ♥ my job

Hej, vem är du? Jag är sjuksköterska. Hellre. Jag är en lycklig människa. Fast ännu bättre. Jag är dansare, ända in i själen. Där får allt plats!

♥ Jag har fruktansvärt mycket dumt och härligt i mig som måste ut. Lycka, aggressivitet, sensualitet, galenskap, glädje, sexualitet, mys, märkligheter, kärlek, ballhet.

♥ Jag får träffa och umgås med andra i samma situation. Elever som inte kan låta bli att dansa, kollegor som sprudlar i salen, föräldrar som ser på sina små ballerinor med beundran, konstnärssjälar som inte vet hur man gör på ett annat sätt.

♥ Jag får använda kroppen. Den vackra, fantastiska kroppen som kan så mycket, som tar mig dit jag ska, som lyfter upp mig med stolthet och som bara fortsätter fungera. Och tack vare den kan jag uttrycka allt jag behöver få ur mig!

♥ Jag får en chans att möta ungdomar när de utvecklas som mest som personer. Hur de går från blyga småtjejer till grymma vuxna individer med awesome självförtroende och stor personlighet. Det känns bra att få vara den som förhoppningsvis inspirerar dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0