hallway

Vår lååånga hall! Jättemärklig egentligen. Idag skulle man ju aldrig bygga lägenheter med sån här planlösning, eftersom all denna ytan ändå knappt går att använda. Det kommer altid fungera som en transportsträcka mellan olika rum, så det blir lite problematiskt att ställa dit en säng eller något likande. Men jag har iallafall vant mig vid den, och tycker ändå att den är lite ball. Charles leker rallykalle och sladdar omkring där i sina springrundor, så helt fel är den inte. Det är en del kvar att fixa innan jag blir nöjd, men vi är på väg! And that´s a good start.


Hela väggen kommer fyllas på med svartvita tavlor av olika slag, måste fixa fler ramar och plancher först bara. Golvet kommer också få lite beklädnad, tänkte ha vanliga runda IKEAmattor där i någon rolig färg, men först vill vi vara säkra på att Charles har slutat med sina dumma kisslekar. Jag saknar att ha mattor överallt! Det lilla bordet fick jag i julklapp - ska ut på balkongen med lyktor på så snart det blir vår i luften!



Pappas fina gamla trälåda. Jag tycker den är charmig, nött i kanterna och med bra uppmaning inristad på: "stäng alltid lådan". Funkar skitbra att ha nycklar och annat småsket i som annars bara ligger och dräller på bänken.


Vi ska ha en byrå till, tre totalt, så om någon har ett IKEA PS plåtskåp i vitt att sälja så är jag idel öra! Gimme gimme gimmee! And looki looki hur ballt mitt svartmålade älghorn blev på en vit byrå. Faaaab.


Vi har två svarta och runda magnettavlor för alla smålappar och grejer som man annars inte vet var man ska lägga det. En till mig och en till Martin. Jag älskar IKEA, for sure.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0