1200 kvadrat


Stället har en blogg, klicka här för att kika runt lite.

Martin har alltid snackat en massa om ungdomsgården han hängde på konstant när han bodde i Göteborg. Jag ska erkänna att jag inte riktigt har fattat grejen. Jag gick ibland till fritidsgården på Norregård när jag gick i början på höstadiet. Fullt av skrikiga ungar som inte hade bättre för sig, och speciellt bad boys med rykte om sig att vara aggressiva och knäppa. Well, dit gick lilla jag och min buddie Lina. Hängde lite med tuffingarna, tyckte vi va rätt balla. Jag har inga höga tankar om ungdomsgårdar alltså. 

Men vi har varit i Frölunda både igår och idag för att hälsa på lite, och stället verkar faktiskt vara ett grymt ställe att hänga på. Är man tonåring och har lite strul hemma kan jag förstå att man drogs dit, eller vafan - jag förstår att vem som helst drogs dit! Folket som jobbar där var härliga och aptrevliga, huset har danssalar, musikstudios, filmrum och schyssta ställen för allmänt häng. Alla blir asglada så fort Martin kliver innanför dörren, jag förstår att han längtar tillbaka ibland. Han var mer än en lillpys som hängde där konstant. Nech, Martin var inblandad i allt - hjälpte till med hiphoparrangemang, var trygghetsvärd, hjälpte till att bygga om stället och allt. Fint det. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0