2011 - the end is near



Vilken var årets största förändring?
Miljöombytet! Att flytta ifrån Växjö gjorde mest för mig när det kom till att våga drömma större. Efter att Åsa är slut vill jag längre, mer, oftare, större! Jag har också träffat fantastiska människor som jag tycker om ända in i själen, och fått dansa tills jag tappar bort mig själv en stund.

Hur såg du ut under 2011?
Jag älskar den native american stilen med allt vad det innebär. Det har alltså blivit en hel del fjädrar och fransar under året. Mitt trogna drömfångarörhänge har fått följa med på det mesta, sena partynätter, familjemiddagar och auditions! Måste snart köpa en ny, det börjar bli svårlagat nu och allt fler fjädrar börjar ramla av!



Vilka resor blev av under året och vilken är favoriten?
Det blev inte så mycket resande under året, inte utomland iallafall. Första halvåret blev det mest för att hälsa på i huvudstden, och bästa gången var när jag fick en biljett tur och retur i handen när jag verkligen behövde komma bort, utan att be om det. Allt ordnat och betalt. Den finaste saken jag kunde få just då! Resan till Egypten i slutet av november är också definitivt minnesvärd, jag hade så himmla roligt där! Måste nog vara det mest spontana beslutet i mitt annars ganska kontrollerade liv, och det var skönt. :)

Fick du uppleva kärleken under året?
Jag har fått fullt av kärlek från alla håll och kanter! Från alla fina elever, kollegor och vänner från Växjö. Från nya vänner från hela landet. Jag hade ett långt förhållande fram till hösten, och av det finns det bara fullt av fina minnen kvar. Men just nu är jag nöjd med att rikta mitt fokus på familj och vänner!



Finns det något du skulle velat gjort annorlunda eller mer under året?
Jag vill egentligen inte sitta och ångra någonting alls, men jag önskar att jag tog mer lite tid till att njuta av livet när jag jobbade som mest under våren.

Vem har du umgåtts mest med?
Överlag var det definitivt Martin, men på sista tiden måste det vara Johanna. Vi bor ihop, reser ihop, går i skolan ihp och umgås så mycket vi kan när vi är lediga. Sedan måste jag nämna mina fina dansarkompisar hemma i Växjö också, det blev en hel del häng. :)

Har du kännt dig gladare eller ledsnare under året?
Första halvåret var något tyngre än andra halvan, men jag måste säga att jag definitivt varit mest glad! :D Är jag ledsen så jobbar jag på att det ska gå över snabbt, för det finns alldeles för mycket att vara glad för som man missar annars!

Vem eller vilka saknade du mest under året?
Min familj! Speciellt när det har hänt en massa på familjebildningsfronten. :)



Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Jag har kämpat hårt i leran på galna fyspass, jag har bott i kollektiv vilket aldrig trodde att jag skulle göra, jag har blivit moster till en underbar liten Einar, jag har flyttat ifrån min hemstad, och framför allt  har jag har levt mer än någonsin. :)

Vad har du spenderat mest pengar på under 2011?
Definitivt kläder! Jag älskar kläder! Men jag skulle gissa på att största delen av pengarna har gått till träningskläder. T-shirts, mjukisbyxor, sneakers = dyrt! Men jag kan iallafall luta mig på att jag avverkar en hel del svettiga tröjor nuförtiden. Hehe.

Hade du något nyårslöfte 2011? Och kommer du ha ett i år?
Ska jag vara helt ärlig så minns jag faktiskt inte mitt löfte från förra året, men jag skulle gissa att jag skålade ör ett bättre år än det förra iallafall! I år hade vi tänkt oss en utmaning bland middagens gäster. Något (inte helt lätt) ska utföras under året, så får vi se nsästa år vilka som lyckades! Vi får se vad det kan bli för spännande! 8)

Vilka är dina förväntningar på det kommande året?
Mycket resor och stor dansutveckling. Ännu en flytt till ny spännande stad. Kärlek och skratt tillsammans med fina vänner. Och mystid med systersonen.

SO.
DEAR 2012, I SALUTE YOU! LETS GET THIS PARTEY STARTED!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0