Sankta Lucia

Åh Lucia! Det känns att det börjar närma sig jul nu, även om julstämningen inte är riktigt så utspridd här på Åsa som hemma hos mamma och pappa. Igår hade Linda ordnat en jättemysig lussevaka för alla på skolan, vi trängde ihop oss i soffor och på madrasser i dagrummet hela natten, tittade på julfilmer och drack glögg. Bästa filmen är helt klart Love acually, jag blir helt glad och mysig i magen när jag ser den! Sen hade vi lite pillowfights mellan filmerna när vi istället låg och kramades. Mysskolan, here it is.

Apropå jul så har jag även testat att julhandla i Katrineholm. Jag hittade inte riktigt det jag var ute efter, utbudet är inte så stort. Men däremot var det inte alls någon hetsig och stressig stämning på stan heller! Vi kunde traska runt och kika på allt i lugn och ro, och det kändes jätteskönt. :) Fast som det ser ut nu måste jag nog in till stan så fort jag är hemma i Växjö igen, fixa det sista. Det ordnar sig. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0