HURRA FÖR DANSENS DAG! :D

Internationella Dansdagen den 29 april etablerades 1982 av International Dance Committee, ITI-UNESCO. Datumet markerar den store förnyaren av baletten, Jean-Georges Noverres födelsedag år 1727. Dagen firas runt om i världen.

Finfint är vad det är! Jag har upplyst teknikgrabbarna som precis lämnade min hiphopworkshop om vilken grym dag det är. Ikväll har jag min raggaklass och däremellan tänker jag dansa omkring bäst jag kan! Hinner jag kanske jag kikar på esteternas show i Tegnérgallerian. Men här får det bli en liten hyllning via dankslipp! Enjoy!


Jag har inte hunnit få ihop nån video själv, så jag bidrar med denna grymma! Dance Experience en dag i mars!


Min elev Elina skickade ett bidrag på sin lilla söta syssling som dansar så fort hon hör musik.


En annan elev, Amanda, improviserar till Price Tag av Jessie J ...


Och till Gangsta´s Paradise av EMD!


Och sist men längst av dem alla! Marcus!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Faaen vad fint! Har inte hunnit filma nåt nytt, men jag är ju med i första videon här ;) Snyggt! Hurra för dansens dag! /Amanda L

2011-04-29 @ 17:47:45
Postat av: Marcus

HAAAI!



Jag försökte iaf...

http://www.youtube.com/watch?v=zK7-DDkrNRs



(:

2011-04-29 @ 22:50:08
URL: http://mrmaarzu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0