hoho!

Guess what! Jag körde fetingvilse hem ifrån Västervik igår, trots att jag läste en färdbeskrivning noggrant under vägen! Men jag kom hem till slut iallafall, hihi. Galet trött på att sitta i en bil så länge. Och sedan var det ju Majas workshop på kvällen. Som förövrigt var grymt bra! Heja Maja! Love it.

Nu ska jag snart träffa Elin, vi tänkte mysa lite på stan och sådär. Har mycket att göra på jobbet idag så det blir nog ingen heldag. Har på mig en fin kofta jag passade på att köpa på Vero Moda i Västervik också. Damen i kassan var en riktig pantertant! Hahah, superblonderad och "en tuff outfit" på en äldre kvinna känns sådär. När ansiktet är söndersolat och rynkigt dessutom. Bah!


Kofta - Vero Moda, Skärp - nytt från Gina Tricot

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det var det där med dubbelbestraffning igen. Äldre kvinnor, som inte piffar med tuffa kläder, färgat hår och smink är "tantiga", "omoderna" och i förlängningen därmed "okvinnliga". Äldre kvinnor som ser ut som hon du beskriver är "pinsamma". Hur vi än gör blir det fel - igen. Förhoppningsvis känner hon inte för mycket press, utan tycker själv att hon är snygg och trivsam.



Snygg tröja förresten! :)

2010-03-04 @ 14:59:26
URL: http://emsblogg.qaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0