caught with the hands in the cookiejar

Jag är lite småchockad! Lisa kom förbi och käkade lite bulle, busade med Charles och sådär. Sen tröttnade vi på att hänga i min minilägenhet och cyklade upp till Maxi. Jag köpte en massa fina accessoarer på Lindex! Men det får ni se sedan. Så, vad är the point med min historia? Efter att vi knallat runt inne på Maxi och tittat noga på all mat och kollat in alla spännande ekologiska alternativ av spännande grejer så gick vi ut till cyklarna. Vad ser jag?! En jättegubbe som står böjd över min cykel med en tång i näven - klippandes av mitt lås! OHMYGUUUEEED! Jag knallade fram och berättade att det var min cykel. Han svamlade om att han skulle hämta någon cykel och undrar var den var isåfall blaha blaha. Jag tror honom inte. CYKELTJUVAREN!

Jag har bara otur med min cykel. Den får punka, den skramlar, växlarna slutar fungera, sadeln är sne så jag glider fram (ont you know where...) och den är tydligen, trots allt detta, stöldbegärlig. Utanför Maxi. Mitt på ljusa dagen. Bland folk.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det var verkligen för jävligt! Såhär i efterhand tänker jag att vi borde tvingat honom att ersätta ditt lås som han lyckades karva i med sin behändiga jätte-avbitartång. Usch och fy!

Jag fick cykla ståendes hela vägen hem pga fågelbajs på sadeln, Samarkand verkar motarbeta cyklister...

2010-07-06 @ 17:33:58
Postat av: elin har ordet

Ja-aa! Synd att man blir så ställd så man inte tänker på sånt där! För nu blir det ju faktiskt lättare för andra tjuvaktiga när mitt lås redan är påbörjat på! Hahaha du fick iallafall starka ben!

2010-07-06 @ 22:01:44
URL: http://elinhartonen.blogg.se/
Postat av: Charlene

Och här kommer min kommentar även här o inte bara på Facebook: ;o)

Usch! Va hemskt! Tur dock att du kom precis i rätt tid.

2010-07-06 @ 22:36:20
Postat av: Mimzan

Nämeh fy satan vikken jävel!! Oooooosscchh!!!

2010-07-07 @ 19:22:14
URL: http://mimzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0