grottmänniskan elin

Jag har insett varför jag på så dåligt humör jämt! För att innerst inne är jag en grottmänniska såklart! På vintern så vill ju alla djur gå i ide eller hamstra en massa mat och mys till sitt bo. Det gäller ju såklart även människan! Och just nu är jag sådär på gränsen, kommer vi klara hyran och äta lite såndär hälsosam mat (läs: inte nudlar) eller blir vi tvugna att leva på luft? Visst, det är ju inte så vi svälter direkt. Men still. Och då blir det ju jobbigt för min stackars grotthjärna. Den tror ju såklart att kan jag inte fixa mat så dör jag. Den förstår inte att föräldraförsäkringen finns kvar, eller att andra är snälla och delar med sig. Så om bara snön drar sin väg och solen får kika fram, så tror jag att min humörsituation blir bättre! (Eller när det kommer en saftig lön också för den delen!) Tills dess måste jag ursäkta mitt griniga jag och försöka muntra upp mig själv med jämna mellanrum. Att vårstäda hemma och ta fram nya inredningsdetaljer borde hjälpa. :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan gå och lägga mig. Jag ska upp tidigt imorgon och ha streetworkshop för floristtjejer på John Bauer! Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Rosanna såklart ;)

Tack, visst är dem heta? 200:- spänn på Outleten, du får masa dig ut hit och fynda lite;)



åh, hade jag haft alla pengar i världen hade jag bjudit er på mat, I swear!!

2010-02-10 @ 03:10:38
URL: http://rosannanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0