listen to the world

Det pågår en festival i Växjö, World new music day. En lång radda med internationella och lite alternativa konstnärer har samlats för konserter och uppträden. Jag, Martin och Monica, Emelie och en massa elever från Kulturama var på Palladium ikväll och tittade på en spännande föreställning. Den var dock väldigt mycket längre än vad vi hade väntat oss, och jag och Martin som inte hade ätit innan fick gå till donken under andra akten för att äta, för att sedan komma tillbaka till sista akten. Det var ett flertal olika artister som medverkade med olika musikstycken, eller ljudstycken skulle man kanske kunna kalla det, och dans. Allt var inte bra, men Virpi Pahkinen, som vi var där för att se, var grym! Hon är en respekterad dansare inom modernt och hennes stil är fantastiskt konstig och intressant! Jättekul att se en riktigt bra dansare inom en annan teknik än man har sett tidigare.


Först upp på scen, Anna Petrini, spelade ett häftigt instrument jag aldrig sett tidigare, kontrabasblockflöjt.


Spanjorskan Maria Cristina Kasem spelade fiol, dramatiskt och annorlunda.

Hoppas på att kunna lägga upp ett klipp imorgon på Virpi Pahkinen när hon dansar! Men nu måste jag sova, ögonen börjar bli allt svårare att hålla öppna! God Natt!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0