nytänkande!

Ha! Jag blev helt glad när jag satt och läste Expressen precis. Tydligen har kommunen i Laholm investerat 18 000 kr i tänkarhattar! Hattar i sex olika färger som representerar sex olika infallsvinklar på ett problem, allt för att få bättre dialog runt det som diskuterats. Jag tycker det var en hemskt bra idé! Visst, det är mycket pengar, och många lär ju klaga på att kommunens pengar går till skit, men tänk att någon faktiskt har vågat satsa på något sådant, att våga testa ifall det funkar. För varför skulle det inte funka egentligen? För att det är konstigt? Jag tycker det är en awesome grej, och jag älskar folk som vågar ta konstiga vägar fram till målet. För målet är ju samma för alla, bra beslut helt enkelt. Hurra för nytänkande!

Länken till artikeln hittar ni här.


Hur ser er tänkarhatt ut? Hmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0