drömmar

Jag har många drömmar. Jag vill ha ett bolag där jag kan genomföra projket som tilltalar mig, bara för att jag vill. Tänk att kunna investera i människor och ideér som jag tycker är helt awesome utan att hindras av ekonomi. Eller bara testa ifall ens konstiga ideér kan funka för andra också. Jag vill öppna butik med miljövänlighet och återvinnande som genomsyrar allt. Pusha lokala designers, glamma till second hand och bara sälja sådant jag faktsikt skulle tänka mig att köpa själv. Jag vill bli en stor dansare och pedagog som lyckas inspirera människor. Att få jobba med stora produktioner och små klasser med ungdomar som också råkar gilla att dansa. Och tänk om jag fick bo i en härlig takvåning, sova i en stor lyxig säng och slippa oroa mig för ekonomiska problem. Eller om man fick komma hem och hitta en liten mysig katt som har längtat efter en? Eller att det fanns ost hemma just exakt nu.

Men, jag har en massa saker att vara glad över. Jag jobbar som danslärare, mitt största intresse har blivit mitt jobb. Jag har en fantastisk chef som kämpar för att jag ska få bättre lön för det jag gör. Jag bor tillsammans med en underbar kille i en fin lägenhet. Liten men mysig. Jag har inga akuta ekonomiska problem, även om jag inte kan unna mig allt jag vill. Jag kan sitta en måndag morgon och sjunga med i sköna låtar och fundera över om jag ska börja med en powernap, och sedan planera klasser, eller kanske tvärtom?

Var glad för det lilla, men glöm inte att drömma stort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0