ingen mössa idag mina vänner!

Jag cyklade både till och från Kulturama utan mössa idag, och jag frös inte ens! Woho! Inte ens öronsnibbarna blev alldeles röda utan det var faktiskt helt skönt och oproblematiskt alltihop! Jag är annars den som har på mig mössa hela tiden, för det är alldeles för jobbigt att vara ute och det blir så där kallt om huvudet att det nästan känns som huvudvärk, usch. Men nu har jag tröttnat på att få stora tovor i håret på grund av att jag får dra i den där mössan som aldrig vill sitta på plats. Så idag fick håret fladdra precis som det ville, fritt som en en glad kossa på betesutsläppet (heter det ens så?).

Och när vi dansade med On Stage idag så fick vi hjälp av Monica som är lärare i afrikansk dans! Grymt roligt! Vi har nämligen en afrokombination som vi har kört, för att marknadsföra stilen, men vi fick inte till stilen så afrikanskt som vi skulle vilja, och stegen var väl inte heller jätteroliga alltid. Så Monica redde ut allt och till slut stod vi där med en helt ny dans i princip. Många steg var utbytta och vi hade ett mycket skönare, och framförallt ett mer afrikanskt gung! Jag kan verkligen rekomendera att testa på det, det är väldigt fritt och avslappnat i stilen. Härligt!

Vi har dessutom kollat lite på vad vi ska köra nästa vecka när vi har två gig. Dels på Växjö Universitet på torsdagen, och dels Hälsomässan i Tipshallen på lördagen. Så nu har vi koll på vad som ska göras, så allt som krävs är bara lite finslip och repetition. Det blir nog hemskt roligt! :D


Ja, den är hemskt suddig, men lite ball ändå och den enda bilden som inte blev så här suddig såg jag så gnällig ut på, så den sket jag i!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0