feng shui

Hippetihapp! Det hände mycket efter min powernap (som visserligen blev en enda lång sovning, inte bra för min nattsömn med andra ord...)! Först satte jag mig och klippte lite i låtarna jag ska ha till uppvisningen. Det är svårt! Iallafall när jag ska hålla på och krångla som jag gör, ska klippa bort partier mitt i och sånt där. Men om jag krabbar lite med det så ska det nog gå att få till, och det känns skönt. Det är lättare att gå vidare med koreografin när man har klart för sig hur låtens uppbyggnad ser ut.

Efter att jag hade trixat lite med det så var det dags att följa med mamma på en föreläsning om Feng Shui! Det var föreningen Villaägarna som hade anordnat detta i Mariakyrkans lokaler. Det hela var gratis för medlemmar, så vi pallrade oss dit. Föreläsarna hette Marianne Pockorny och Ulla Wennerstrand-Nilsson och de berättade om Feng Shui på en ganska basic nivå. Vad det är och hur man tillämpar det. Det viktigaste var i stora drag att man ska rensa bort saker man inte tyckter om eller använder, och se till att man inte har saker liggade som väntar på lagning eller annat. Det skapar dålig chi, energi. Och med hjälp av Feng Shui kan man inreda sitt hem med färger, placering av möbler och detaljer så att man själv mår bättre. Roligt och intressant! Vi fick dessutom lite kvällsfika på köpet, och inspiration är aldrig fel!





Yin och Yang står för balansen man ska eftersträva.



Nu ska jag fortsätta klippa lite i låtarna, ganska roligt när man väl kom igång! Och framförallt skönt när det väl är gjort. Man vill inte ha sådant efter sig som bara skapar dålig energi. :)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0