morötter och kick-ass

Idag är det den stora dansplanerardagen står det i min kalender, och japp, det har faktiskt rullat på och jag har fått lite gjort! Känns alltid jätteskönt när man väl har kommit igång och börjar få lite småkoll på vad som kommer hända under lektionerna. På söndag har jag terminens första lektioner, och jag har i stora drag koll på vad jag ska hitta på med eleverna. Så nu känns det bättre igen att jag tackade ja till att jobba på Leos lekland imorgon, var lite orolig att jag skulle behöva planera och koreografera hela nätterna för att jag var dum nog att jobba på dagarna.

Har precis stoppat i mig lite mat, och det är hemskt mycket att tänka på jämt nuförtiden! Jag var på en hälsoföreläsning för någon vecka sedan, och fick göra en mätning på mina värden. Alltså en koll på hur mina celler mår. Det var väldigt dåliga resultat!  Så för att få bukt med värdena så pillrar jag mig nu i mig omega 3 tabletter och antixodanter! Försöker även stoppa i mig lite mer grönsaker och nyttigheter som makrill. Ska göra en mätning igen om tre månader för att se om det har förbättrats, vilket jag hoppas på, för jag känner mig ganska duktig nu faktiskt. :)  Förhoppningsvis kommer jag hålla mig friskare, har varit småkrasslig hela hösten. Och det är helt värdelöst när man jobbar som danslärare!

Läste lite snabbt i tidningen idag om fantastiske Barack Obama. Vilken snubbe! Att under sina första dagar se till att stänga Guantanamobasen och skrota CIA:s förhörsmetoder är rätta takter tycker jag! Och att sätta Hillary Clinton som utrikesminister tror jag blir kanoners, de där två kommer bli ett kick-ass gäng i utrikespolitiska frågor och med mindre krig och konflikter som följd förhoppningsvis!  Tjoho, äntligen! Jag hade någon lärare som sa någongång att det antagligen skulle vara färre konflikter i världen ifall kvinnor skulle styra, och det får vi hoppas att Clinton tar fasta på!

Nu ska jag fortsätta mitt dansande!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0