jobbarhelgen

Jobbade på leos idag, gick jättebra!  Lärde mig en massa nytt och jag fick dessutom vara leo också! Att vara leo är jättespännande, för det första är det alltid jätteroligt att få klä ut sig, speciellt till ett stort lejon, och så beror det hemskt mycket på vilka barn som är där för tillfället om det blir lyckat eller inte. Idag var det till exempel ett gäng tuffa småkillar, precis i den åldern när det börjar bli dags att tuffa sig inför kompisarna och vara allmänt spännande och cool. Dessa killar tyckte det var jättekul att dra stackars leo i svansen, slå honom på huvudet och dessutom låstas jucka mot detta stora lejon!  Inuti leo däremot var jag, glatt ovetandes om att detta pågick, förutom svansen och huvudet, det märks! Alla andra snälla barn som helst bara vill krama eller klappa leo förstod förhoppningsvis inte att det är tufft att jucka mot leo, så jag hoppas det var en engångsföreteelse. Men jag skulle gärna sett bild på det eller nåt, för det måste ha sett väldigt roligt/konstigt ut! :D

Efter jobbet blev hela familjen hembjudna till min syster och hennes sambo på trerätters middag! Urgott och hemskt trevligt! De är riktiga finsmakare så det blev vildsvin och egenplockade kantareller bland annat. Eftersom min syster också är hemskt hälsointresserad så var middagen även relativt nyttig, massor av ekologiska och bra saker! Hurra för det!

Nu är det dags att sova, ska jobba hela dagen imorgon, dansterminen startar och så knata några timmar på leos därefter. Tyvärr är det lite sen sovning, för tydligen får man bäst nytta av den sömn som är minst två timmar innan midnatt. Då har cellerna bäst chans att repareras, skönhetssömn helt enkelt! Får jobba på det där helt enkelt med att lägga sig tidigt..hmm..

sov gott!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0