ruggigt väder idag

Vitt och vackert ute, men oj så kallt och långt till våren! Fick en chock när jag cyklade till Kulturama för att hålla en streetklass på morgonen. Och de stackars eleverna hade fått stå utanför att vänta dessutom eftersom ingen var där och hade öppnat. Ajdå, det var visst min uppgift. Oups. Fast de såg ut att må ganska bra ändå! :) Gick i alla fall bra med klassen. Jag var förberedd på en klass som absolut inte ville dansa, men det visade sig (som det oftast gör) att när de väl har kommit igång så är de helt inne i det de gör, trots att dansa var det sista de ville göra i morse! Hemskt roligt och inspirerande att se som lärare. :D

Kom hem och fick öppna upp min stackars dator och dammsuga dess innanmäte. Min dator är allmänt jättekonstig och har hyss för sig. Den brukar till exempel stänga av sig hux flux ibland. Pappa säger att det beror på att den är överhettad. För mycket damm i fläkten eller något. Ojoj, borde man städa oftare kanske? Jag öppnade datorn och dammsög, och nu funkar den igen! Har dock inte löst alla andra små hyss den sysslar med, fast man vänjer sig helt enkelt.

Sitter och fryser i vårt kalla hem, pappa älskar att elda och säker då värmen i huset, och sen eldar han hela kvällen istället. Det må vara billigt men varmt blir det minsann inte! Speciellt inte i mitt rum som ligger allra längst bort från skorstenen!


Några stackars nissar som vet hur man värmer sig i kylan, mysigt!


Nej nu blir det till att ringa tandläkaren! Jag vill ha frisktandvård, att man betalar en summa varje månad istället för att åka på en jättekostnad ifall det skulle hända något. Vilken lyx det var att i nästan 19 år ha gratis tandvård!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0