längtar efter värme och semester

Har precis förberett en workshop för John Bauer-elever imorgon. Jag har snart haft alla ettor på skolan! Väldigt trött idag. Var och fikade med Maja innan vi dansade modernt, och därefter var jag och lämnade tillbaka filmen vi hyrt. När jag kom hem var jag helt seg i huvudet! Det känns när man inte har sovit ordentligt och dessutom dansat eller åtminstone planerat lektioner varje dag. Puh! Men nu är jag förberedd för imorgon, och det känns skönt. Läraren på John Bauer bad mig göra något enkelt och maskulint med dem imorgon. Maskulint? Hur ser det ens ut? Jag vet hur en feminim koreografi ser ut, men jag har svårt att se vad som är maskulint. I mina ögon är det samma sak som vad som kännetecknar street överlag, tunga och stora steg. Cherie Hampton som dansar i Ragdollz, "de nya Bounce", sa på en workshop att vi tjejer måste vara så pass lika killar i vår dansstil att man inte skulle se om det var en tjej eller kille som dansade om man bar mask. Så jag har förberett en neutral och ganska tung kombination åt dem. Det får funka.

Jag längtar så otroligt mycket efter våren nu! Jag älskar när allt blir grönt igen efter den mörka och kalla vintern. Men tiden går så fruktansvärt fort så innan jag vet ordet av det kommer jag nog knalla omkring i vårjacka, solglasögon och med spritter i kroppen! Ser fram emot det. :) Men tills dess har jag nöjt mig med att drömma mig bort på semester, jag har väl egentligen varken råd eller tid att genomföra en, så jag nöjer mig med att drömma om det och att minnas gamla resor.

Kikade runt bland bilder från när jag var i Sydamerika, Venezuela och Bolivia, i fem veckor 2007. En häftig och händelserik resa med min dåvarande pojkvän och hans familj för att hälsa på släkt han har där nere. otroligt trevliga människor och spännande kultur!


Ett hotell i Venezuelas huvudstad Caracas!


Jag med en släktings papegoja i Bolivia!


Häftig sjöstjärna i Venezuela


Sol och värme är svårslagbart.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: panceke

ge mig vår vår vååååår!

måste säga att du skriver braa!

puss

2009-02-04 @ 23:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0