en trevlig fredag med shopping och umgänge

Har haft en jättebra dag idag! För första gången på länge (kändes det som) så var det inget annat jag behövde rusa vidare till efter körlektionen. Så jag tänkte gå en runda på stan, har aldrig tid att bara strosa nu för tiden! Amme verkade läsa mina tankar om att jag behövde sällskap och hon undrade ifall vi inte skulle luncha idag! Det blev Bröderna Bloms, väldigt gott! Bör däremot fundera lite på hur mycket pengar jag har lagt på restaurangmat de senaste veckorna, ajajaj. Hemskt trevligt att träffa Amme i varje fall, det blir väldigt länge mellan tillfällena tyvärr. Det är svårt att hålla kontinuerlig kontakt med vänner nu när alla börjat forma sina liv efter skolan. Många jobbar väldigt mycket, andra pluggar eller är ute i den stora världen och ser sig omkring. Man får vara glad för de tillfällen man lyckas hitta hål i scheman som passar! :)

På väg hemåt ringde mamma och undrade om vi inte skulle ner på stan och fika, så jag vände helt enkelt och väntade på henne. Gick lite ärenden och fikade sedan på Askelyckan. Väldigt mysigt! Synd bara att det började regna när vi skulle dra oss hemmåt, Växjö blir genast så mycket gråare när regnet strilar ner.


Mina nya skor! Väldigt dyra men ack så fina! Längtar till användarvänligt väder..


Även ett illblått nagellack fick följa med hem, finns inget som piggar upp som roliga naglar!


Hittade lite ensamma saker som ochså fick följa med mig hem, älskar skorna! Inte ens ett högt pris kunde stoppa mig att köpa dem! Och glada naglar är välkommet i mörka februari, synd bara att man inte får ha nagellack eller liknande när man jobbar i restaurang. Det blir till att passa på när man inte jobbar helt enkelt!

Nu ikväll blir det pizza och dansplanering, det känns som en helt okej fredagkväll måste jag säga!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0