all sjukdom har nu även börjat påverka mig

En väldigt annorlunda onsdag jämfört med hur det brukar se ut. Maja ringde på förmiddagen och undrade om jag inte kunde ta alla hennes lektioner idag, hade ju redan lovat att ta Procivitaseleverna. Så jag sa ja, det är inte lätt att vara sjuk och behöva leta upp en ersättare. Så tre klasser blev det idag! Hann knappt göra någonting annat än att planera lektionerna och sedan åka ner till Kulturama.

Efter Procivitasklassen, som för övrigt gick bra, så var det ingen mening att åka hem igen så jag höll mig på Kulturama tills jag skulle dansa modernt. Ringde även runt de elever som inte var på lektionerna i söndags för att höra om förflyttning. Visar sig att det är en elev som inte kan flytta. Suck.. så det blir inte av helt enkelt.  Vet inte än om jag väljer att ändå flytta jazzklassen, så ungdomarna vaknar lite, jag får se. Förstörde min perfekta planering i varje fall, det gjorde det. :(

Dansade sedan modernt, vi fick testa på lite enkla lyft och roliga golvövningar. Med lite övning kommer vi nog få till det så det ser riktigt effektfullt ut! Började med Majas Street F1 nästan direkt efter att jag dansat själv, hennes pratigaste grupp! De var roliga och körde på bra! Kul! Hennes Street Mellan var inte riktigt lika pratgalda, de är  tyvärr lite i den åldern där man är lite häftigare och lite mer skeptisk. Men annars är de duktiga på att dansa.

Mycket dans idag blev det, så imorgon vill jag helst ta det lugnt med det och fokusera på annat. Även om jag nog ändå måste ge mig i kast med lite planering ändå. Men nu lite dusch och slapp, så man somnar gott sedan. :)


Detta får man roa sig med i långa pauser mellan jobbandet, hur orkar Maja med det varje onsdag??

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0