internationella aidsdagen idag

Idag är det inte bara första dagen i julmånaden , det är en annan viktig dag också. Jag föreslog för Martin att vi skulle gå och testa oss för hiv idag, bara för att uppmärksamma dagen och att det faktiskt finns mitt ibland oss. Visserligen tror ju varken han eller jag att vi har hiv, så därför gav han mig en konstig blick och tyckte att det behövde vi ju inte. :P Så det blir inte av. Men ifall man vill så finns det aktiviteter som till exempel Noaks ark anordnar att ta del av, för att visa sitt engagemang.

1/12 Öppet hus i Noaks Arks lokal.
10.00-17.00. Öppet hus i Noaks Arks lokal. Här berättar vi om verksamheten och vårt arbete med hivpositiva. Noaks Ark, Kungsgatan 15b.

1/12 Hur är det att leva som hivpositiv, och vilket stigma innebär det?
12.00-13.30 föreläsning med Ophelia Haayama Ørum, Noaks Ark, Stockholm. Mat & Dryck, Champagnesalen.
Anmälan till Noaks Ark 0470-193 81, e-post: [email protected]

1/12 Hiv och migration
17.00-18.30 Föreläsning med Åsa Cronberg, Hiv-Sverige.
Noaks Ark, Kungsgatan 15b
Anmälan till Noaks Ark 0470-193 81, e-post: [email protected]

1/12 Ett flertal föreningar och organisationer uppmärksammar World AIDS day på Café Tufvan, Campus 18.00-21.00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0