hemma

Har hållt mig hemma på Kulturama hela dagen, och bara inspirerats och haft mig. Jag känner mig verkligen hemma här, jag har allt jag behöver, musik, internet och danssalar! :D Kouki, min freshest kollega har hållt mig sällskap och lärt mig en massa knep hur man använder isolationer och liknande. Han blir lärare i modern hiphop, ett nytt sätt att dansa hiphop, iallafall för mig. Väldigt lärorikt att se hur andra gör och hur han använder sig av musiken. Jag har fått öva på att lyssna, och framförallt känna musiken. Jag antar att jag tidigare aldrig har tagit mig an musik på det sättet, och det var väldigt nyttigt (läs svårt). Men kul!

Däremot har jag inte planerat mina klasser så diciplinerat som jag borde ha gjort, jag får skärpa mig lite nu i veckan på den punkten, indeed. Men jag tror det kommer ordna sig till slut ändå, så det känns okej. :) Det är väl egentligen både det värsta och det sämsta med att ha lite erfarenhet av undervisning, för av någon anledning tror jag alltid att jag klarar av att planera allt jag ska under typ en dag, men det visar sig alltid i slutändan att det tar grymt mycket längre tid ändå. Men vissa personer lär sig aldrig. Åtminstone inte på ett kick, det tar några år av mognad, eller att man blir mamma och tvingas ta tag i alltig på en gång. Som ett citat jag sett någonstans, någongång, "När Gud inte kunde vara överallt så skapade han mamman".



Dagens snapshot full of love med min Martin

Nu blir det till att pallra mig hemåt och ta hand om stöket, för snart blir det filmkväll med good ol´ folks.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0