tips på hängare




Dessa hängare hittas innanför dörren hos min syster och hennes sambo. Det är Axel som låtit fantasin flöda och täljt till mindre grenar och sedan målat på gammalt vis i flera lager med filmjölk blandat med färgpigment (rätta mig gärna ifall det inte stämmer). Hängarna tål inte en alltför hög belastning, men håller gott och väl för mindre saker som sjalar eller mössor etcetera. Jag tycker det är jättefint, och det blir en fin känsla när man får in naturmaterial i inredningen. Dessutom är hemmagjord skaparglädje alltid den bästa!

Men nu är det läggdags, övningskörning med mamma står på schemat imorgon! Sov gott!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Skaparen

på den 7:de dagen skapade jag dessa.. inget svårt. allt man behöver är en liten såg och en kniv. Själva målningstekniken lärde jag mig Nisse som är hemslöjdskonsulent i kronoberg. Det sista man gör i målingsmomentet är att toppa med kokt kallpressad linolja. - det är då man får fram den härliga ytan.

2009-04-02 @ 20:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0