home is wherever I´m with you

 
Jag längtar till den dagen jag hittar hem, hittar en lägenhet som känns precis som jag. Vinden har vänt lite, från dagen då februari klev in i mitt liv kändes allt lite lättare igen. Just nu ser bostadsletarplanen ut såhär:
 
♥ Jag har anmält mig till varenda bostadskö som går att finna i Stockholmsregionen, privata som kommunala. Hittils har jag inte lyckats skrapa ihop särskillt många poäng, men jag är inne och kikar dagligen för de snabbare köerna med först till kvarn. Håll tummarna!
 
♥ Jag får in en massa svar på min annons jag lagt upp på blocken under önskas hyra. Var och kikade på en lägenhet nu i helgen, visade sig vara delat boende och en skum uthyrare så det blir inget med det. Jag har en del svar jag är lite nyfiken på, men väntar lite för att hitta en bra lägenhet att hyra under en längre period. Sen får man ta det med en nypa salt också, senast idag har jag fått förklara att jag definitivt inte är intresserad av att bidra med något "extra" för att få hyra en lägenhet centralt. Hmm. Sexmäklare, hej?
 
♥ Johanna har hittat en finfin lägenhet i Vasastan som hon vill byta till sig, och hon och Rasmus har erbjudit mig att få följa med som inneboende. Jag är gärna inneboende hos mina fina kompisar, och det känns skönt att kunna bo där samtidigt som jag letar vidare efter en egen lya. Känns som om det är dags att hitta något eget, och att låta kärleksparet få sin tid ihop. Men jag är glad att de vill ha mig där till dess att jag flyttar iallafall, så jag slipper ta första bästa!
 
♥ Är det möjligtvis någon av mina fina läsare som vet om en lägenhet som behöver lite passning ett tag? Kanske känner ni någon som ska ut och resa, som ska plugga på annan ort eller vill flytta ihop med sin pojkvän/flickvän men inte säga upp lägenheten riktigt än? Jag skulle uppskatta så mycket om ni hade mig lite i bakhuvudet om ni stötte på något. :)
 
Vad tror ni? Kan bli bra till slut kanske. :) Jag håller tummarna för lite tur och bra tajming!
 
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Mimmie

Hej! Har följt din blogg ett tag och jag gillar den! :) Jag har några frågor till dig. Jag är bosatt i ljungskile pluggar i ljungskile folkhögskola men vill flytta till sthlm efter skolan är slut har du några tips till mig hur jag ska gå tillväga när det kommer till att hitta lägenhet? osv vill så jätte gärna bo nära stan men det är sjukt svårt att få. Hur lång tid gick det tills du fick lägenhet i sthlm eller rum då? Kommer inte ha jobb heller skulle du rekommendera att fixa jobb först innan man flyttar till sthlm eller vice versa? Skulle vara tacksam för svar och ännu en gång gillar din blogg!

Svar: Hej Mimmie!!
Vad glad jag blir, tack! :D
Jag har verkligen haft jättetur med boendet, och det är väl lite det man ska ha ibland. :) När jag bestämde mig för att flytta hit hörde jag runt bland kompisar som bor här och hittade lite temporära rum att hänga i tills jag hittade något bättre. Min rumskompis har haft världens flax och fått ett eget 1:a handskontrakt (Först i Älta utanför Nacka, som hon sedan bytta mot en lägenhet i Vasastan). Jag provade att lägga ut en annons om mig själv på blocket, och det trillade in massor med erbjudanden! Men se upp för skummisar! Det går att hitta jättefina boenden centralt (framförallt om du kan tänka dig att hyra ett rum och vara inneboende).Jag tycket också att du ska börja kika efter jobb så fort som möjligt, många som hyr ut ser helst att man faktiskt har en inkomst, alltså säkrare att hyran blir betald.

Hoppas du hittar nåt och flyttar hit, jag älskar Stockholm!

Kram!
elin har ordet

2013-04-03 @ 10:31:41
Postat av: Mimmie

Tack för svar elin! jag hoppas jag har turen med mig som ni har haft! Jag ska ta ditt råd o söka jobb på direkten:) och förhoppningsvis bor jag i sthlm till sommaren :D hoppas det kommer upp bilder på din nya lägenhet och gratis till nya boendet! din blogg är awesome!:) kram!

2013-04-04 @ 14:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0