No Meat Monday

Jag hängde lite med Rosanna igår efter jobbet, och hon upplyste mig om fenomenet med No Meat Monday. Aldrig hört om tidigare, men jag tyckte det lät som en bra grej! Elaine brukade kalla mig för köttis tidigare för att hon tyckte jag åt så mycket kött, men jag har tonat ner det där en hel del nu faktiskt. Så nu är planen att köra på vegetariskt varje måndag!
 
Enligt ryktesvägen kör tydligen Grimslövs Folkhögskola på köttfria måndagar, och har sparat in närmre 10 000 kr i månaden på detta! Hur bra är inte det? För min del är det väl kanske inte direkt någon ekonomisk vinning som är främsta anledningen. Men ur hälsosynpunkt och ur miljöaspekten är det definitivt något som ger vinst.
 
Jag och Johanna passade på att laga till en trerätters på temat, mycket nöjd med resultatet!
 
Vitlöksstekta champinjoner med röra av avocado, feta, tomat och purjolök till förrätt, vegopaj till huvudrätt och så glass med bär till efterrätten. Johanna fixar stämningsmusiken och ljusen fick så otända eftersom vi slarvat bort tändstickorna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0