Burning Beauty

Jag gillar verkligen museum, tycker de är en bra grej! Jag vill egentligen plöja igenom en del museum här i Stockholm, när jag ändå har dem runt hörnet. Har inte riktigt hunnits med ännu. De jag vill besöka mest just nu är dessa. Något ni tycker att jag har missat?
 
Fotografiska Museet
 
Fotografiska öppnar snart sin största utställning någonsin, som kommer täcka alla våningar. Utställningen Burning Beauty av David LaChapelle finns att se mellan 30 november och 3 mars. Jag vill vill vill se den!
 
Östasiatiska Museet
 
Utställningen Secret Love som visas från 21 september till 31 mars och behandlar de känsliga ämnena sexualitet, normer och identitet i ett tabubelagt Kina. Jag är helt fascinerad av alla posters och affischer som sitter över hela stan och gör reklam för utställningen, vill se nu!
 
 Någon som är sugen på att följa med på kulturupptäcksfärd? :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0