inatt glittrar vi ikapp med stjärnorna

Jag läste någonstans att 2012 var förändringarnas år, och det måste stämma!
 
 
Det har hänt otroligt mycket i mitt liv detta året. Jag har flyttat tre gånger (fyra om man räknar med utflytten från lägenheten i Växjö under Åsaåret), blivit färdig med streetdancelinjen på Åsa, varit arbetslös och fått nya jobb, rest runt i världen och haft fantastiskt roligt. Jag har träffat någon då och då, men aldrig trillat dit på ett förhållande. Minst sagt ett turbulent år!
 
Vilken var årets största förändring?
Det måste nog ändå vara omställningen från att ha varit på ett årslångt kollo till att komma tillbaka till det verkliga livet igen. Från att ha fått göra det jag älskar varje dag, få lagad mat och bo med skönaste människorna till att flytta till storstäderna Göteborg och Stockholm. Jobba och hitta balansen utan att tappa gnistan, se det vackra i livet utan att försvinna i vardagslunken. Trots allt en skön förändring, jag gillar verkligheten!
 
Hur såg du ut under 2012?
Jag var fortfarande native-inspirerad, men började blanda in lite med ordnade influenser. Stort, glammigt och MYCKET har fortfarande varit mina ledord. Jag gillar inte lagom, mest är bäst! I make up-väg tillkom mitt nya trademark någon gång under hösten - strecket under höger öga som fått hänga med under alla lediga stunder.
 
 
Vilka resor blev av under året och vilken är favoriten?
Waah! Som ni alla säkert redan vet eftersom jag tjatat ihjäl det så var min, Johannas och Elmazes resa under praktiken till Los Angeles helt fantastisk! Proppfylld med dans, fest, shopping, sköna möten! MÅSTE åka tillbaka! Sedan hann vi dessutom med en kortare resa till Paris, som också var så sjukt grym. Där tar det stopp med utlandssemestrar, men det har desutom varit otaliga timmar längs tågsträckor runt om i landet. Hem till familjen bland annat. ♥
 
Fick du uppleva kärleken under året?
Kortare förälskelser och kär i kärleken! Men mest till mina bästa vänner som funnits runt mig under året. Och min bästa familj!

Finns det något du skulle velat gjort annorlunda eller mer under året?
Jag ångrar ingenting! Men däremot såhär i slutet av hösten och vintern önskar jag kanske att jag hade lyssnat bättre på hjärtat, det har gett en del tråkiga biverkningar att hela tiden stänga av och strunta i hjärtats viskande röst.
 
Vem har du umgåtts mest med?
Johanna, utan tvekan. Min rumskompis sedan Åsa, med uppehåll för en månad under min första Stockholmsflytt i september. Sedan även Elaine. rumskompis nummer två! Det har blivit en hel del koppar te med häng och snack!
 
 
Har du kännt dig gladare eller ledsnare under året?
Både och. Första halvåret var helt fantastisk - aldrig varit gladare! Mot hösten blev allt lite tyngre, och det var svårt att le ända in i själen. Jag jobbar på en uppåtgång, as we speak.
 
Vem eller vilka saknade du mest under året?
Familjen. Lille Einar som jag kunde vara tvungen att stanna upp och tänka på ibland, och gråta lite grann. Mamma och pappa - världens bästa föräldrar.
 
Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Mycket, tycker jag. Störst var väl att få bli gudmor, jag är verkligen helsåld på den där lille ungen alltså.
 
 
Vad har du spenderat mest pengar på under 2012?
Jag skulle nog säga resor! Det har varit väl investerade tusenlappar! Det spritter i kroppen när jag tänker på alla häftiga ställen jag vill besöka, måste iväg snart!
 
Hade du något nyårslöfte 2012? Och kommer du ha ett i år?
Nej, förra året körde vi på en utmaning istället! Vi var ett litet slutet sällskap på middag förra nyårsafton, och kom fram till att den som lyckas sno hem den ballaste grejen från en utekväll vinner. Som det ser ut nu har jag förlorat. Det kom liksom av sig lite och glömdes bort. I år kör jag på ett klart och tydligt mål, som ni kanske får höra lite mer om nästa år!
 
Vilka är dina förväntningar på det kommande året?
Jag ser fram emot att ta mig an det här året, bygga upp något starkt och bra. År 2012 vågade jag, satsade och körde. 2013 kommer jag glida in i med lite större försiktighet, men med samma starka vilja. Nu jävlar!
 
VI GÅR NU IN I EN NY TID AV HÖGRE MEDVETANDE, KÄRLEK, OMTÄNKSAMHET, FÖRSTÅELSE, FRED OCH INSIKT. 2013 - Jag välkomnar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0