drömtydning

Jag har haft två obehagliga drömmar nu på senaste. För bara några dagar sedan drömde jag att Martin dog. Allt runt omkring var så himla verkligt. Inte alls surrealistiskt och "drömaktigt". Jag funderade över allt praktiskt som faktiskt kommer komma upp nu. Hur vi skulle göra med lägenheten och jag träffade hans föräldrar och allt. Det slutade med att jag vaknade gråtandes och höll hårt om Martin.

Inatt har jag i princip samma dröm en gång till. Men den här gången är den min kollega Emelie som hade dött. Och än en gång vaknar jag snyftandes. Det var precis lika verkligt denna gången som sist. Vad betyder det? Varför måste man drömma sådana obehagliga drömmar, och dessutom två gånger? Det känns inte speciellt roligt att gå och lägga sig om man bara ska drömma att folk omkring mig går och dör.

Någon som vet vad det kan betyda?



Kommentarer
Postat av: Marcusponken

Att du drömmer en dröm med bildinnehåll som påminner om tidigare drömmar beror oftast på att du har minnet från den förra drömmen kvar och att du ältar det.



Sådana härer drömmar har att göra med återkommande problem i drömmarens liv. Det är ett problem som man inte har funnit någon lösning på, och det kan hända att du försöker "lista ut" det medan du är i ett sovande tillstånd. Men när problemet väl blir löst så slutar den återkommande drömmen att uppstå (Oftast, kan komma tillbaka någon enstaka gång. Men det sker väldigt sällan) Dessa drömmar handlar ofta om något som går eller har gått förlorat, kanske en trygg hamn eller en källa till glädje och njutning. De kan också handla om sökandet efter en förlorad relation som betytt mycket.



Hoppas det kanske hjälper lite

Doktor Marcus, over and out :D

2010-07-20 @ 13:26:00
Postat av: tania

döden är aldrig nåt dåligt i drömmar :) Så oroa dig inte för de du har drömt om.

2010-07-31 @ 19:43:19
URL: http://tkgy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0