att hitta den rätta tonen i en koreografi

Det kan ta evigheter att lista ut hur koreografin egentligen ska se ut. När jag hittar en låt som jag verkligen gillar, som lockar fram en massa ideér till koreografier så lägger jag den i en speciell mapp. Och sedan kan jag inte riktigt sluta tänka på den förrän jag faktiskt får ut de där stegen som trängs i min hjärna. Ut med dem, få dem på papper, låta någon annan hjärna komma ihåg den ordentligt åt mig.

Men när man väl tänker att nu, nu jäklar ska jag sätta igång med den där låten, då kan det ta ett långt tag innan hjärnan fattar vad den egentligen vill göra med den. Man har grundidén, men man behöver liksom stegen som får koreografin att anta känslan som man ville fånga från början. Och jag har inte listat ut hur jag ska göra för att förkorta tiden mellan perfekt idé, till vagt mummel i hjärnan, till den perfekta koreografin.

Oavsett vad, såhär ser schemat ut för morgondagens Öppet Hus! Kom kom kom!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Mycket intressant inlägg! Det är så sällan man får ta del av andras skaparprocesser. Det påminner mej om ett inlägg jag skrev i New York. Läs här: http://danslararen.blogspot.com/2010/06/en-skaparprocess.html

2010-08-15 @ 08:08:31
URL: http://danslararen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0