guldkant på vardagen

Hund eller katt? Katt eller hund? Katt, såklart. Tycker jag. Min pojkvän är egentligen en riktig hundmänniska, men jag har lyckats omvända honom något, han håller till och med om att jag bör skaffa en liten kisse! Det kan bero på att han börjar märka att jag verkligen verkligen vill ha en katt, men jag tror nog att han själv vill gosa med den själv. :) Om jag skulle ha en hund får det nog bli en som Tussy, min mosters hund. Hon är pytteliten, lurvig och inte sådär jobbigt skällig som jag alltid tror att småhundar är. Fast ändå, njäää...


Martin med Tussy, mosters lilla yrväder till hund.

Fick tillfälle att mysa lite med Tussy i lördags, vi var hos Helle och Olof och firade Mina morföräldrars guldbröllop. 50 år tillsammans! Måste säga att jag är väldigt imponerad av att de har lyckats hålla ihop sålänge, i dagens samhälle känns det som att det är ovanligare med långvariga förhållanden än korta och ombytliga. Det känns sorgligt, det är så gulligt att se ett äldre par som har skapat ett liv tillsammans, och som fortfarande verkar vara nykära.


Morföräldrarna! ♥

Och idag fyller min lilla mamma år! Grattis, grattis! Firade henne och Lisa, som fyllde år i måndags, på kalas i söndags. Jag älskar Lisa och Axels kalas, alltid jättegod mat!


Lisa öppnar paket med snygga bollantenner på huvudet.

Nu ska jag till Kulturama och jobba, har en klass idag, show. Kul att se tjejerna igen efter lovet!

Ha en skön början på september i sensommarsolen!
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0