ännu en dag springer iväg

Nu har jag haft terminstart med alla grupper! Gick bra idag tycker jag, har tre grupper, en jazz, en show och så en street. Alla första lektioner blir lite luddiga när man ska gå igenom uppvärmningar och sånt basic. Det blir lite luddigt alltihop helt enkelt. Men annars tycker jag det gick bra, var lite nya elever i grupperna också, roligt!

Dansade även street själv efteråt. Riktigt bra att komma igång. Vi kör alltid men mycket styrka och annat matnyttigt så det känns att det ger mycket. Nu är det även ett nytt upplägg på kursen. Vi är väldigt många lärare i gruppen, som dessutom är ganska liten, vilket gör att den inte är särskilt vinstgivande, och därför ska vi nu vara ute och marknadsföra Kulturama mer med gruppen!  Den har alltså fått ett lite annorlunda syfte. Jätteroligt säger jag!  Vi kommer alltså komma ut mer och möta publik med roliga shower, och vi kommer ha mycket fokus på rolig koreografi, yaay!


Street prep på konserthuset 2008, Live and let´s dance!

Imorgon ska jag dansa modernt/fridans för första gången!  Jippi!  Kanonbra att lägga till fler tekniker, alltså stilar, eftersom man utvecklas på alla plan som dansare då!  Skulle helst dansat balett också, men tyvärr fungerar det inte tidsmässigt. :(

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0