busy bee

Jag har äntligen börjat lära mig att jag får precis det jag behöver, precis när jag behöver det. Förstår ni hur jag tänker?
 
Jag åkte ut en sväng till Åsa i helgen, från torsdag till måndag kväll. Jag skulle egentligen ha åkt hem på söndagen (och sedan måndag morgon) men jag sköt på det hela tiden, så himla skönt att vara där! Jag hann med asbra häng med fina människor jag saknar, svampplockning och mindre bergsklättring, dans, filmkvällar och bastubadande. Min plan är att ta tillvara på tiden One Style-arna är där och åka ut ofta, nu när jag ändå kan sätta mina egna jobbtider. Ska bara ha pengarna också. När jag tog tåget hem på måndagen hade jag ett saldo på två ynkliga spännisar kvar på kontot. Men då hände det som är så himla bra!
 
Jag hade superbrådis när jag väl kom hem och drog snabbt iväg till houseklassen med Martin, ville inte missa den trots att jag var sjukt seg och borde packat upp och så vidare. Men efter klassen fick jag förfrågan att hänga på dagen därpå till Västervik och undervisa med Streetstargänget - Martin, Oskar och Freeze. Gööött. Komma iväg, jobba lite, hänga lite och ta det chill, precis när jag behövde lite extra tillskott av cash. Är ni med på tanken att man får vad man behöver, när man behöver det?
 
Iallafall, det har varit riktigt nice dagar här. Vi har haft fulla dagar med workshops på Mejeriet här i Västervik, har varit och hälsat på och blivit bjudna på middag hos några släktingar och bekanta till Oskar och sett ett fantastiskt bevarat 1800-talshus, fått middag hos Angela som vi jobbar med här och fått se hennes fantastiska sommarställe med breathtaking utsikt över en liten sjö, gått på bio och varit ute och käkat, druckit vin och sangria till skitsnack som varade långt in på natten. Jag har det med andra ord ganska bra. :) Och stället där vi bor också... så himla mysigt! Ska ta lite bilder på stället och visa er senare, en riktig idyll!
 
Men nu måste jag verkligen sova, ögonen trillar snart ihop. Sista dagen imorgon, och så avslutningsjam och fest imorgonkväll som grädde på moset! Sov gott.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0