morgonrutiner

Paradox! Jag älskar att gå upp tidigt och ha massor med tid på mig att göra mig iordning, men jag kan bara inte vakna på morgonen! Vi har morgonsol i lägenheten, vilket gör det lite skönare att stiga upp iallafall. Såhär kan en vanlig morgon se ut hos mig:
 
 
♥ Upp och hoppa in i duschen. Absolut måste smöjra in mig med någon skön hudkräm efteråt. Tvättar ansiktet med världens bästa Aleppotvål, i princip bara olivolja och lagerbladsolja. Naturligt är bäst! Min plan är att bitvis byta ut alla mina produkter mot naturliga och ekologiska varianter. Men jag är kräsen också, vill bara ha det bästa. Jag hoppas på att det ska komma en naturlig variant på BB cream snart, för jag gillar ideén med tonad dagcreme.
 
♥ Getting dresed for success. Inför jobbet är det väl mest nåt skönt och enkelt, när jag ska iväg och hitta på något annat kul lägger jag mer tid på att välja ut och styla. Kläder är kul!
 
♥ Sminkar mig. Tar oftast ganska god tid på mig, jag gillar att pilla och vara noggrann. Försöker variera sminkningen lite för att det ska kännas roligare. Tyvärr får jag inte gå bananaz på jobbet så det brukar bli någon liten extra prick kring ögonen eller så.
 
♥ Frulleeee-tiiime! Jag älskar att ha typ en timme, en och en halv på mig att käka. Och jag vill ha allt! Kokta ägg, mackor, yoghurt med müsli, frukt och te. Definitivt det bästa målet på dagen. Etersom jag äter så mycket på jobbet som jag gör så är det också nice att lägga lite fokus på det målet som jag faktiskt alltid äter hemma.
 
Hur ser en morgon ut hos er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0