Music moves my soul

Ni vet när man har superduperbrådis och ska snabbsminka sig på ett ögonblick innan bussen går? Och man får för sig att testa något man aldrig testat förut? Ja, det tyckte jag var bra idag. Slutade med failure och att jag såg helt kladdig och smetig ut runt ögonen, så drog på ett knallrosa läppstift och hatt för att något annat än eyelinern skulle dra blickarna till sig. Ouff.
 
Men jag hade iallafall en riktigt trevlig kväll! Vi drog ner och såg musikerna från Åsa giga på Vurma. Soul och funk - som de gör bäst! Så sjukt grymma musiker, nästan så det är löjligt att de går en utbildning. Vi hann nästan se hela konserten innan vi smet vidare till Söder och lite balkanhäng. Rasmus är trummis i Balkan Madness som var asgrymma! Förälskade mig i sångerskan som var magisk!
 
Lite kända ansikten från Åsa, lite fler kända ansikten från House of Freyiakollektivet och så the drummer himself.

Och jag glömde ju säga att jag var på releasefest i måndags också! Också soul och funk, fast på svenska denna gången. Bandet Helge släppte en EP och det var riktigt, riktigt bra! Några tjejer från klassen känner bandet väl och har varit med i kommande musikvideo och sådär, ska tipsa när jag väl får se den själv. Kolla upp bandet på Spotify, ni kommer gilla det. :)
 
Sångaren Victor och hans band levererade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0