gamla känslor rivs upp

Jag läste precis i ett horoskop att min början på året kommer kännas lite knackig, och precis så blev det. Jag och Martin har kvar vår lägenhet här i Växjö som vi hyr ut i andra hand, och nu det blivit snabba bud med att hyresgästerna ska flytta ifrån tidigare än väntat.

Jag insåg att jag har mycket mer känslor kopplat till lägenheten och grejerna där än vad jag hade väntat mig. I min plan skulle vi inte behöva ta tag i det förrän i juni, och det var det jag var förberedd på. Nu stressar jag istället upp mig för att hitta en ny hyresgäst som vill ta över inom en månad, vi har verkligen inte råd att betala dubbla hyror i tre månader. Vi måste dessutom hitta tid att ta tag i flytten och besiktning, med bouppdelning som följd innan jag åker iväg till LA.

Jag antar att jag har använt lägenheten som ett ställe att gömma undan känslor såväl som möbler. Nu blir det att ta tag i uppbrottet med Martin och bearbeta det. Men även min älskade Charles död, vilken jag egentligen hela tiden haft jättesvårt med eftersom jag kände att det var en orättvis situation och att jag inte fick pussa honom hejdå.

Jag kommer pusta ut när allt är löst och jag inte längre har några band kvar till mitt gamla förhållande och liv. Men just nu hade jag gärna sluppit.


Nu peppar jag istället med en awesome låt. Och går upp på vinden för att kunna göra plats för lådor och åter lådor.

Kommentarer
Postat av: Rosanna såklart!

håller tummarna!!<3

2012-01-02 @ 13:55:21
URL: http://rosannanana.blogg.se/
Postat av: pancake

Stor kram!

2012-01-02 @ 14:02:00
Postat av: elin

Du fixar det elin, du är stark!

2012-01-02 @ 19:52:20
Postat av: elin har ordet

Kärlek till er alla! <3 tack!

2012-01-02 @ 21:47:48
URL: http://elinhartonen.blogg.se/
Postat av: Amanda

vet att du klarar det här, du är en stark tjej!<3 jag finns för dig , så som du funnits för mig hela sommaren!<3



kärlek till dig, sänder tankar till dig <3

2012-01-03 @ 00:24:14
URL: http://amandaspang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0