fokus, fokus, fokus

Jag bloggade för ett tag sedan om hur dessa tre veckor i Växjö skulle vara totalfokus på jobb och åter jobb. Det börjar kännas lite i huvudet nu att jag har haft mycket att tänka på, men jag försöker bara andas och bena ut allting så jag kan fokusera ännu lite till. Ikväll passade jag på att träffa Karro för en promenad, superskönt att få andas lite frisk luft och småsnacka med en fin vän! Sådant hjälper en massa! :)
 
Och så tänker jag lite på alla bra grejer jag ändå hunnit med när jag varit här:
  • Firat min födelsedag med både vänner och familj, hade det jättemysigt hela helgen och ser verkligen fram emot att kunna köpa mig en alldeles egen säng! Tänk er att kunna testa ut en säng som verkligen bara är anpassad efter mig! Det har jag aldrig haft!
  • Jag har klarat den himla tentan till kursen jag läste över sommaren, det hopade sig som ett litet ångestmoln över mig men nu är det över och det är sköööööönt!
  • Mitt rehabparadis fick sig ett besök. Jag älskar att vara ute hos min syster med familj och mysa, och när jag är nere i Växjö brukar jag försöka boka in några dagar när jag kan vara där ute och bara... a.n.d.a.s.
  • Det har löst sig med boende i Stockholm, så nu har jag det att verkligen se fram emot! Jag kommer bo med en kompis, Pontus, i några månader, och det känns som en riktigt bra början! Jag flyttar redan nästa tisdag, Stockholm; nu kommer jag!
  • Jag har faktiskt fått jobba och tjäna ihop lite cash som kommer bli en skön hjälp den första tiden i storstan. Och det är inte så farligt att glida runt i betongdammet, ibland kan det till och med vara nice.
Sen är det ju lite småsaker som stressar mer än det borde, som jag behöver rada upp i fina att-göra-listor med peppande rubriker och små ord. Jag ritar lite hjärtan också så känns det jättebra att stryka de där punkterna man lyckats bli klar med. Det som stressar mest är att jag är trött och slut i huvudet när jag kommer hem från jobbet, och knappt orkar göra något annat, skippar sådant som jag faktiskt borde och vill göra. Och så det här med att man behöver fixa hyrbil till flytten, och sovplats till Stockholmsresan över helgen. Och det där himla mailet jag aldrig får tummen ur och skickar...
 
Nej!
 
Nu andas vi och avslutar detta så ni slipper deppläsningen. :) Allt ordnar sig faktiskt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0