fondvägg med tyg

Vi fick stora nojjan när snubben på vår besiktning av lägenheten sa något om att de accepterar runt fyra hål per rum, alltså ett hål per vägg. Whaat? Antagligen för att man ska ge fan i att sätta upp platt-tvn på väggen med mongomånga stora, pluggade hål. Men istället för att sätta upp en massa tavlor på våra stora tomma väggar så hängde jag upp ett stort tyg istället. Med betongkrokar. Helt awesome!

Martin var väldigt skeptisk till ett rosa tyg till en början, men jag älskar mönstret så det blev det ändå. Han har ändrat sig. :) IKEA, 59 spännisar per meter. Rundstav i en övre fåra, fäst med snöre i två krokar på varsin sida. Rundstav i en nedre fåra för stabilitet. Easy as a pancake!




Kommentarer
Postat av: pancake

mycket fint!! =)

2011-01-24 @ 22:34:07
Postat av: elin har ordet

Jaa, bara för att jag fick sån fin hjälp med att få upp den! :D

2011-01-25 @ 13:56:31
URL: http://elinhartonen.blogg.se/
Postat av: Sara

Så, så vackert! Bor mil och åter mil från Ikea :((
Tror du tyget finns kvar? Eller vill du sälja? :D

Svar: Tack så jättemycket! :D Jag köpte det för kanske ett och ett halvt år sedan så jag tror nog tyvärr inte att det finns kvar, kanske på något fynd någonstans! Jag älskar det fortfarande så jag är vill inte göra mig av med det, funkar perfekt för att göra det hemtrevligt när man flyttar runt mycket! :) Hoppas du hittar något liknande! KRam!
elin har ordet

2012-09-12 @ 23:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0