Åsa by

Bad update, I know! Men! Dansarna har gjort det igen, vi pulled of den bästa cafékvällen in the history! :D Jag ska erkänna att jag hade mina tvivel på att vi skulle få ihop det, eftersom vi började alldeles för sent med ett projekt som verkade alldeles för stort. Vi satte ihop en deckarhistoria om mystiska mord i en liten by som de andra klasserna skulle lösa. Vi hade flera olika scener som vi spelade upp längs en runda som alla fick gå. Vi la fram ledtrådar lite snyggt i form av dagboksutdrag, repliker och små gömda budskap. Hela klassen gick in för det, så det blev verkligen jättebra!

Jag spelade en gammal alkis som bara hade en liten miniroll för att få fram en ledtråd, men jag såg till att göra det ordentligt. Jag har nog aldrig luktat så illa, haha! jag hade äppelcidervinäger, tequila och gammal öl i håret och över hela mig. Bästa duschen jag någonsin tagit efter det! :D

Grupperna har satt sig och försökt lösa gåtan flera gånger under helgen, och de som lämnar in den utförligaste polisrappoorten imorgon vinner. :) Det känns kul att det blev så bra till slut! De som satt och skrev på storyn var uppe till två-tre om nätterna hela veckan öfr att få ihop det, så det är grymt att det blev så bra. :) Jag glömde hela tiden att ta med kameran och ta bilder, så typiskt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0