cookiemonster!

So, my secret recipie will now be revealed. Just follow my orders and you will be just fine!

Först: köp det här.



Vit kladdkaka

♥ Smält 100 g smör tillsammans med 100 g vit choklad.
♥ Rör ihop en burk kesella, 2 dl socker och skal och saft från en halv citron i en bunke.
♥ Häll i smör och chokladblandningen och rör om.
♥ Blanda 2,5 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver, 2 tsk vaniljsocker och 1 tsk salt ordentligt.
♥ Häll i de torra ingredienserna allt eftersom samtidigt som du rör i smeten.
♥ Häll upp i en form (ströbröd eller bakplåtspapper för att undvika stickyness) och in i ugnen på 200 grader i 20-25 minuter.

And then - enjoy!



(mja, jag hade fullt upp med att leka med kissen så den bidde lite bränd i kanterna - but still so good!)

Kommentarer
Postat av: Karro

Oh boy vad smarrigt!!!!!!!!

2010-11-08 @ 12:29:18
Postat av: elin har ordet

Indeeed! 8)

2010-11-08 @ 12:49:13
URL: http://elinhartonen.blogg.se/
Postat av: Charlene

Tusen tack för detta recept, skiljer sig verkligen från andra kladdkake-recept jag provat! Ser superfin och god ut! Får väl meddela hur mitt resultat blir när jag testar receptet! ;o) Haha!

2010-11-08 @ 20:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0