monica tipsar: fjädrar till påsk



Jag älskar fjädrar! Det är jättesnyggt som detaljer i smycken eller på kläder, och gör dig mer personlig. Satsa på att göra egna fjäderörhängen, men skippa de grälla färgerna och alltför spretiga fjädrarna! Fina fjädrar går att köpa i de flesta hobbyaffärer, jag satsade på Panduro. Panduro har även nödvändiga smyckesdelar för att få ihop allt. För att göra enkla örhängen så behöver du:

♥ Fjädrar i olika storlekar och mönster
♥ Klämmor med en ring att fästa hänget i
♥ Själva örhängeshänget
♥ Eventuellt några fina pärlor
♥ Eventuellt en ståltråd att fästa pärlor på.

Knipsa ihop fjädrarna i klämman som har en ring högt upp för att fästa andra hängen, kan vara lite pilligt att få dem på det sätt man vill. Man kan även lägga till pärlor. Jag hade en slags ståltrådspinne med en ögla på ena sidan. Bara att trä på pärlor och göra en ögla även i andra sidan för en stel pärlrad. Örhängeshänget är lätt att sedan pilla fast i klämmans ring. Done! Jag gjorde ett flertal varianter, örhänget med en pärlrad och sedan fjädern nedtill är favoriten! (Näst längst ut från höger, den har blivit tuffsig av mycket användande!) Jag har valt långa fjädrar, och tycker det är snyggast att bära dem bara ett och ett.



Lycka till! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0