incest

Läste precis att en 22-årig höggravid kvinna kom på sin sambo med att ha sex med sin egen syster. Fallet anmäldes och nu ska det upp i rätten och lista ut hur det här ska dömas. Polis hade tillkallats och kommit dit för att ta uppgifter och vad nu poliser gör. Om jag fattat det rätt var det dessutom killen som själv hade ringt och anmält sig. 

Jag tycker incest är galet äckligt. Att man ens kan tänka tanken är obehagligt. Men jag tycker ändå att det känns väldigt märkligt att det ska komme en polis till brottsplatsen. Det är väl ändå inget fall för rätten? "Fy på er! Hur kunde ni? Nu får ni sitta i fängelse och tänka över det här!" Bättre vore väl om de fick psykisk vård. Att ha sex med sitt syskon är ju inte direkt något man planerar som ett brott, att välja att slå sig in på den kriminella banan genon incest. Någonstans kopplade de väl snarare lite fel i hjärnan, vi är ju inte menade att attraheras på det sättet till familjemedlemmar.

Rättssystemet är lite konstigt ibland!


Kommentarer
Postat av: Rosanna såklart ;)

jag tänkte också på det, att det skulle vara psykiskt istället! usch va äckligt.. blähä!!

2010-03-07 @ 14:11:31
URL: http://rosannanana.blogg.se/
Postat av: Emelie

Såååå konstigt är det väl inte? Folk vill ha sex med alla möjliga personer utan att det är det minsta begripligt för mej. Att syskon inte kan ha sex är ju något vi har lärt oss kulturellt. För rent fysiskt (naturligt) går det ju. Anledningen till att det är förbjudet är att eventuell avkomma oftast får sjukdomar och andra besvär till följd av inaveln. Jag tror inte det är förbjudet i alla länder, även om jag inte har hört talas om någonstans där det är socialt accepterat med sexuella relationer mellan syskon. Men det är ett ganska intressant ämne.

2010-03-08 @ 09:30:03
URL: http://emsblogg.qaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0