glädjerus!

Våra kick-offer (ehum.. stavning?) på Kulturama är alltid så himla bra! Karin är grym på att planera och komma med skitbra ideér. Vi pratade till exempel om dans som konst, och massa smarta grejer Ernst Billgren sagt. Till exempel:

"Måla himlen först och sedan träden, så slipper du pilla in himlen mellan grenarna"

Jag tycker det är grymt bra! En vis man, den där Billgren. Vi pratade också om det österländska energitänket och hur man måste ta hand om sina energier. Visste ni att tatueringar hindrar energifältet som finns precis ovanför huden? Så pass mycket till och med att det kan orsaka problem. Min tatuering sitter till exempel i astmaområdet. Än så länge har jag inga problem, men jag blev lite skraj! Så om ni funderar på att göra en tatuering, då ska man helst fundera en gång till, och definitivt fundera över placeringen. Gah! Vi påverkas otroligt mycket hela tiden, och det är viktigt att veta hur man borde behandla sin kropp. Inte alltid så lätt dock.

Och så var ju Cherie där också! Hon är fantastisk, fyller hela rummet så fort hon kliver innanför dörren! Hon höll en workshop i lyrisk jazz, men tyvärr var jag inte med. Jag satt istället och tittade, och anteckande "tänk på!" som en liten fanatiker. Åh varför är man alltid sjuk när man verkligen inte vill? Men det är 98 % säkert att jag får åka upp till Stockholm en vecka nu i januari och hänga med Cherie! Praktisera och bara suga i mig inspiration inför terminen! Åh jag längtar!

 (bild)


Kommentarer
Postat av: mukis

Åh TACK så mycket, vad glad jag blir! :) Nu när jag har barn är det mycket roligare att vara ute och speciellt nu när jag köpt en ny kamera så är det extra kul att vara ute! Men kylan gillar jag dock inte, föredrar såklart sol, sommar och värme!



Såg att du vunnit en ram, grattis. Som du sa alltid kul med saker som är gratis, det är godast!

2010-01-09 @ 22:17:07
URL: http://mukisannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0