det stinker från en pissoar

Stockholm! Jag har väldigt svårt att älska Stockholm när jag känner mig trött och hungrig. Då blir det en väldigt ful stad. Alla som sitter i tunnelbanan och stirrar ut genom svarta fönster ser olyckliga och gråa ut. Och då känner man hur stressat allting är. Men när jag är pigg och glad, när det går bra och jag känner mig på topp. Då är det en fin stad. Då ser jag leenden på perrongen och färgglada strumpbyxor lite här och där. Är det så överallt?

Nej det är det inte. Caracas i Venezuela är en ful stad. Hur glad jag än är. Det är bilar överallt och galet. Det är verkligen inte fint någonstans. Inte ens trevliga människor hjälper. Och otrevliga människor hjälper inte heller. Vart vill jag komma egentligen? Jag har inte en aning! :D


Denna låten är mitt soundtrack till Stockholm, den spelas upp i mitt huvud om och om igen när jag åker tuben.

Idag har jag varit "ledig" från Cheriehänget. Så jag hängde med Maja till hennes klass på Balettakademien och kollade vad de gjorde där, sedan drog vi och käkade snajsig lunch på Vapiano. Jag försökte också hitta en butik som sålde pendlar. Den vi till slut hittade var ju såklart stängd nu ända fram till onsdag, så förhoppningsvis hinner jag dit en snabbis på torsdag! Det är min vanliga otur!

Igår dansade jag iallafall commercial jazz (klackjazz) med Cherie på Marikas! Väldigt roligt, och väldigt kvinnligt. Jag hade inga klackar med mig upp som funkade att dansa i bara, lite synd. Funderar på att lägga in lite liknande övningar på någon jazzklass hemma. Kunde vara kul! Resten av veckan blir det antagligen mestadels hiphop. Aaaalriiiight!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0