so you think you can dance

Jag bänkade mig framför TVn som vanligt för att kolla in dansarna denna veckan, och det var ett av det bästa programmet denna säsongen! En massa intressanta nummer. Jag blev nog mest inponerad av Jose och Dominiques breakdancenummer. Jag är inget fan av Jose, egentligen borde han vara ute för länge sedan in my opinion. Men. Idag förändrades min syn på breakdance! Jag blir alltid så utttråkad av att titta på när dansarna gör sina powermoves, det ena efter det andra. De är grymt duktiga, men jag ser tyvärr inte kreativiteten och sammanhanget som man ser i en väl uttänkt koreografi. Men idag! Sådär ska det se ut! Att se tanken bakom stegen är ju fantastiskt mycket bättre än att låtsas vara lite halvt intresserad och wowa när de snurrar på huvudet.

Jag har letat runt på youtube men hittar verkligen inte klippet så jag kunde lägga upp det här. Om någon hittar det så länka gärna! :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

jag håller med, den dansen var sjukt bra:)

2010-08-04 @ 13:05:48
URL: http://amandaspang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0