fördomar - we all have them!

Okej, jag ska följa en uppmaning. På den här trevliga bloggen stod det att man skulle göra upp med en fördom. Jag gillar fördomar, eller kanske förväntningar. Om de är av en trevlig sort. Jag tror att latinamerikaner är trevliga, glada och sköna typer. Jag tror att alla soffor är sköna att sitta i. Jag tror att alla afrikanska kvinnor ser ut som vackra och harmoniska prinsessor. Ibland sitter jag i en soffa som är galet obekväm. Ibland stöter jag på folk som inte motsvarar mina förväntningar.

Okej, jag har jättesvårt att umgås med kids som är runt 5 år yngre än mig. De verkar jobbiga. Var jag sån? Men jag har ju massvis med elever som hela tiden motbevisar mig. De är askals och hur trevliga som helst. Oavsett vad så kan fördomar vara lite roliga. När man träffar någon som säger "oj jag trodde du var nochig och oförskämd men du är ju helt okej!". Då blir det fint. Man får en knäpp på näsan och så vet man återigen för ett litet tag att jag vet faktiskt inte allt om allt.

Så, har ni några fördomar som krossats?


Kommentarer
Postat av: Filip

alla dansare har faktiskt olika bakgrund i gruppen =P

men det är mest streetdance^^

2010-08-25 @ 18:24:04
URL: http://boomboomroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0